2013. 06. 20.

Érettségi...

Halihó Drága Olvasók! Nagyon boldog vagyok, úgyhogy - a szobámban uralkodó hőség ellenére - hosszú bejegyzésre számíthattok. Ma volt a szóbeli érettségim föciből és frenetikusan sikerült.:D Előtte nem, de mikor bementem, nagyon izgultam, kicsit sokkhatás alatt voltam, így csak gépiesen - a szóbeliken berögződött lépéseket követve - köszöntem, kihúztam egyet a borítékok sűrűjéből, bediktáltam a számot, a tételt meg sem nézve elvettem egy jegyzetlapot, lepakoltam a cuccomat egy padra, majd hoztam egy atlaszt és leültem. Elolvastam - elég elnagyoltan - a feladatokat, majd tollamat beélesítve a lapom fölé görnyedtem, és csak bámultam az üres papírt a kék bélyegzővel, mint egy agyhalott. Majd kb. egy perc után végre tudatosult bennem, hogy mit is kéne most csinálnom és újra elolvastam - immár alaposan - a feladatot, átnéztem az ábrákat, és ez volt az a pont, ahol végre fellélegeztem. Tudom! És innentől csak írtam, írtam, mint a gép, minden apróságot lejegyezve, majd még egyszer átolvastam és még egyszer, folyamatosan kiegészítgetve, újabb lapért is mentem közben, míg végül megüresedett a szék a vizsgabizottság előtt, és - osztályfőnököm vigyora által végigkísérve - lassan odatipegtem és leültem, szemben a vizsgabiztossal. Innentől kezdve a lapomon és Kiss Attila tanár úron kívül nem mertem máshová tekinteni. Csak mondtam és mondtam, és már az első tételnél is (levegő felmelegedése), kb. a 3/4-énél  leállított, hogy jó, elég lesz és a hátralévőből még feltett egy-két kérdést, majd - gondolta, valami kell,amivel kifog rajtam :P - kihangsúlyozva, hogy ez már nem középszint, (de azért na, hát mégis csak én ülök ott... :D), megkérdezte, mi az a városi hősziget. Én meg - nem hallottam ezt még így, de hát próbálkozni kell, és milyen jól tettem, hogy tettem :) - egy "Hát, gondolom..." bevezetéssel tökéletes választ adtam a kérdésére. A második tételtől először jobban féltem, de ezek után már tök nyugodt voltam, mezőgazdasági üzemtípusok, miután felsoroltam a szárazművelés főbb terményeit és elkezdtem sorolni, hogy meg még a bab, meg a tök, meg az olajpálma, már látszott rajta, hogy túlzottan is meg van velem elégedve és megállított, hogy "Jó, azért a részletekbe annyira ne menjünk bele...". Az árutermelő mezőgazdaságnál meg már csak a címeket kellett felsorolnom, és abból kiválasztott kettőt, meg feltett egy- két kérdést (itt is megpróbálkozott egy emelt szintűvel, amire sajnos nem tudom volt a válasz, mert volt tippem, de azért nem akartam hülyeséget mondani, és nem az volt, amire én is gondoltam? -.-') és végeztem. Az az igen erőteljes megérzésem, hogy ez 100%-os lett. És most naagyon, de nagyon örülök! :3 Érettségi után még ott maradtam T.-nak segíteni az osztály évvégi statisztikáját megcsinálni, így megvolt a napi jócselekedetem is, azt hittem hogy ezek után már nem érhet nagyobb pozitív csalódás, és de! Nem akartam elhinni, amikor megláttam, hogy mindenből (!) dicséretes vagyok. T. azt mondta, ilyet még senki se látott. Én se... És ezek után még a suliból kifelé a vizsgaelnök is megállított és külön gratulált, meg a szüleimnek is. Megkérdezte, hová megyek továbbtanulni, és az orvosit meghallva azt mondta, komoly ember vagyok. Ez nagy elismerés, de azt hiszem, megváltozik rólam a véleménye, ha elgondolkodik azon, hogy akkor meg minek nekem a föci, és meghallja K.A. tanár úrtól, hogy, csak mert szeretem...:P Ezután hazafelé - és ezt értsétek szó szerint - jégkaparóval se lehetett volna levakarni az arcomról a mosolyt. Akik láttak a buszon, valószínűleg hibbantnak néztek, mert hol mosolyogtam, hol vigyorogtam, de cseppet sem voltam komoly. :) Ezek után már végre élvezem a nyarat - Hawaii, dizsi, ahogy Jankó tanárnő mondaná :P - leszámítva, hogy biciklitúrára - "házi feladatként" - ki kell találnom valami beszédtémát, ami érdekel, mert T. megunta, hogy ő mindig beszél, én meg mindig hallgatok, és nem lehet belőlem kihúzni a véleményem... Hát így állunk. Most már tényleg mindenki pihenjen, mert ezzel véglegesen nyári szünet van, úgyhogy napszemcsit és bikinit elő (na jó, a fiúknak ez azért nem kötelező) és jöhet a jól megérdemelt NYÁR!
http://www.youtube.com/watch?v=s3Sxva_aJ4s

2 megjegyzés:

  1. Én azért vártam egy beszámolót az utána lévő érettlenségünk búcsúztatására! :) Ami olyan hosszú volt mint egy T-s túra, meleg volt és messze, de ott hűtött üdítő, házi csoki likőr, Reni fincsi keksze, saláta, húsi és egyéb finomságok vártak! Újfajta uno megismerése mellett, activityre és éneklésre is jutott idő! :) Házigazda! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, terveztem, hogy ennek is szentelek egy bejegyzést, de valahogy mindig elmaradt, mostanra meg már nem túl aktuális... :/ De most, hogy így összefoglaltad helyettem, már nem is kell. :P Azért kárpótlásul majd felteszek egy képet. :) (Amin te is rajta vagy... :D)

      Törlés