2013. 09. 11.

28.

Szervusztok Drága Olvasóim! Nem terveztem ma bejegyzést, de miután az amúgy is nagyszerű napomat a Google még jobban feldobta, kedvem támadt hozzá, így hát írok. :) Hogy mivel sikerült ezt elérnie? Egyszerűen imádom őket, amiért minden apró kis figyelmességre gondolnak, hogy a felhasználók kedvében járjanak - az enyémben sikerült:

Mert igen, ma van a szülinapom, ezen a - sajnálatos módon - nevezetes szeptember tizenegyedikei napon, úgyhogy ma kaptam Edittől egy csomó sütit - muffin és tiramisu, nyami! - meg egy kis éneklést az osztálytól. És még boldog névnapot is kívántak nekem (hát igen, micsoda véletlen, hogy ma pont Teodóra napja van! :D). Ezenkívül, bár ellenszolgáltatás fejében, de kaptam Tasitól egy csomag földimogyorót - egy muffinért :P -, és Matyitól a menzás csokit - amiért jelentkeztem felelni biosz fakton.
Erről jut eszembe az Arthrobotrys nemzetség - nem kell megijedni, ezt a nevet én sem tudom megjegyezni, de előlépett egy biosz szorgalmi keretében a kedvenc élőlényeim sorába -, amelynek tagjai ragadozó gombák. És itt nem 
kell vérszomjas emberevőkre gondolni...
Nem, nem ilyenek... :D

Egyszerű mikroszkopikus lények, amelyek fonalférgekkel táplálkoznak. Orvul csapdát állítanak szegénykéknek (egy ragacsos gyűrűt), amibe beleszorulnak, utána pedig nincs menekvés, átszövik a gombafonalaikkal és megemésztik őket... Szerintem nagyon jól néz ki a folyamat:

Éés, itt az osztálykirándulás, ami nagyon jó lesz, és már igazán jól jön egy kis lazulás ez után a felettébb megterhelő másfél hétnyi kemény munka után. :)
Végül egy nem éppen közismert dallal búcsúznék egy nem éppen közismert előadótól, ami a nővéremen keresztül jutott el hozzám, és amit bizonyára a legtöbb ELTE-s geológus ismer és szeret, szerintem nagyon kreatív, mindenkinek - de földrajzosoknak különösképpen :) - ajánlom.
www.youtube.com/watch?v=DVsi8ZqeCR8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése