2015. 02. 10.

83.

Hello, hello, nem tűntem el! (Bár nem jártam távoli bolygón, azért azt hiszem passzol ide ez a dal...:P)Hát mindenekelőtt - szégyen ezt így lassan február derekán, de kötelességemnek érzem, szóval megteszem - boldog új évet kívánok mindenkinek! Sok minden történt az elmúlt másfél hónapban, meg sem próbálom őket felsorolni. Ami talán a legfontosabb, hogy elég erősnek tűnik a pajzsom: eddig -lekopogom - lepattogott róla minden influenzavírus-támadás. :) Ami meg még fontosabb (szóval legesleg), hogy beadtam a jelentkezésemet, befizettem, hitelesítettem, szóval mindent megtettem, hogy felvegyenek az egyetemre - a tanulást leszámítva... Bár azzal sem állok - annyira - rosszul, legalábbis a három próbaérettségi, amin túlvagyok sokkal jobban sikerült a vártnál, szóval ez egy kicsit megnyugtatott. No nem nagyon, de egy kicsit. :) Manapság az érettségin kívül is van mire tanulnom bőven, ugyanis lázasan készülődöm az OKTV második fordulójára, ami kevesebb, mint egy hét múlva esedékes. Néha már úgy érzem, hogy a fülemen is biológia folyik ki, aztán rá kell döbbennem, hogy ennek ellenére se tudok semmit. Bosszantó dolog. Na, de van itt más is. Lezárult a Madách-pályázat, amiről hírt nem kaptunk, ami valószínűleg azt jelzi, hogy nem értünk el helyezést. (Mondjuk a magam részéről nem csodálkozom rajta, mert minél többször olvasom újra a versem, annál kevésbé tetszik...) De azért jó móka volt és első olvasatra mindenkinek tetszett, szóval szeretném megosztani veletek. (Aki esetleg többedjére olvasná, kérem ne olvassa el, higgye el nekem, hogy sokkal rosszabb lesz, mint elsőre. :P) Kedves néném azt mondta, Varró Dani-s lett, ezt nem is tagadom, és nem is csodálom; valamiért mégiscsak ő a kedvenc költőm.:) Ennek ellenére a mű abszolút skf (mert volt aki megkérdőjelezte), és mielőtt bárki félreértené (mert ilyen is volt), ez egy szereplíra, és a lírai én férfi - szerintem hülyén is hangozna nőtől, főként mert címzettje - mint olvasható - Borbála (Aki fiktív alak. Tényleg. :D). A feladat egyébként az volt, hogy Az ember tragédiájából vett megadott szavak felhasználásával írjunk valamit. Na, de nem szaporítom a szót, íme a vers:

Függőddé váltam Kedvesem…

Börtönbe zártad a szívemet, e kószát,
Mint kalickába hullámos papagájt;
Betört sarkantyúdtól e vad, szilaj jószág,
S hű kutyaként követi lábad nyomát.

Oltárra fekszem mint áldozati bárány,
Ha két kezed mártja testembe tőrét;
Ölök gladiátort gladiátor hátán,
S eszkimóként nyúzom le fóka bőrét.

Rabszolgának állok, ha azt kéred Drágám,
Kin szerelmes hazugság lánca csörög,
Vagy leszek égi lovag Pegazus hátán,
S repülök hozzád viharfelhők között.

Borostyán-távcsövem sárga üvegén át
Szívem csillagásztornyából lesem én,
Miként szórja csillagod fényes sugarát
Szerteszét az ég éjsötét függönyén.

Ábrándos kék szemed akár két tiszta tó,
De nevemet súgó rózsa-ajakad
Csábít a bűnre, mint luciferi kígyó,
S lelkem azonnal pókhálódba akadt.

Loknis, kócos hajad oly édesen röppen,
Hogy arra nincs se földi mondat, se szó;
Nem tudná azt megfesteni élethűen
Munkácsy Mihály vagy Michelangelo.

Akár részeg a híg százforintos lőrét,
Melyet a korcsmáros poharába tölt,
Szívom szerelmed mennyei cefregőzét,
Mit áraszt rothadó édeni gyümölcs.

Függőddé váltam Kedvesem, s elmúlhat a tavasz;
Nem szoktat le se elvonó, se nikotintapasz.

És végül meg kell említenem, hogy ma vettem a suliban egy zsákbamacskát (olyat, amit minden évben az angol munkaközösség csinál). Tavaly is vettem, és igazából már akkor elhatároztam, hogy nem szórom ilyenekre a pénzem (kétszáz forintért egy gumikarkötőt kaptam...xD), de Edit nyomására idén is bűnbe estem. És meg is bántam, miután kibontottam, de aztán olyan nagyszerű fordulat következett be a nap későbbi részében (ezt a sors valahogy nagyon kitervelte), ami miatt azonnal megbántam, hogy megbántam, sőt, amondó vagyok, hogy megérte a kétszáz forintot. Ugyanis a csomagban egy M&M-es pénztárca volt. Olyan kis kerek, bolyhos, mosolygós (no meg piros, mint az M&M), amilyet senki nem használ, valamiért mégis gyártják...:) Hát, elkönyveltem, hogy én se fogom, de azért otthon megmutattam a nővéremnek a friss szerzeményt, akinek felragyogott az arca és azonnal lecsapott rá: Valentin-napi ajándék lesz belőle a barátjának, akinek amúgy is szüksége van egy új pénztárcára és bónuszként a barátaik éppen M&M-nek becézik őket - a nevük kezdőbetűi miatt... Zseniális. Tudtam, hogy meg kell vennem azt a zsákbamacskát. :)

És egy rádióban sokat játszott dal a végére, én nagyon szeretem. :)
https://www.youtube.com/watch?v=ve9Y9emHE9E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése