2015. 06. 25.

93.

Halihó! Na hogy telik a jól megérdemelt szünidő? Nekem meglehetősen kevés izgalommal, próbálom magam elfoglalni mindenfélével. Például elkezdtem megtanulni gitáron a legutóbb felrakott dalt. Azt hiszem, kicsit nagy falat az én gitártudásomnak, pláne a pengetés - hiába próbálkozom, nem olyan, mint kéne, pedig már a gitártanáromtól (:D) is tanácsot kértem, hogy kell... De majd a bringatúrán megtanítja. :P Addig meg jó időtöltés, főleg, mivel előbb a dallamot és a dalszöveget is memorizálnom kellett, de az mostanra már egészen jól megy. :) Emellett nem túl sok mindent csináltam. Tegnap táncon voltam, előtte meg meggyet fejtettem, borzasztóan kukacos volt... Aztán rendeltem egy kameratáskát is, ami - ha minden jól megy - pénteken megérkezik, épp időben, még indulás előtt. Egyébként azt hiszem, nem is beszéltem még úgy konkrétan a biciklitúráról. Szombattól csütörtökig lesz, ezúttal a Fertő tónál, úgyhogy ez idő alatt ne számítsatok frissre, de utána mindenképpen jön az élménybeszámoló. ;) A mai napot pedig nagyrészt a gép előtt töltöttem telefonok nézegetésével: rászántam magam, hogy leváltsam a nyáron a - bőven kiszolgált - mobilomat, úgyhogy megint kezdődik a keresgélős hacacáré, igazából gyűlölöm, de hát mégse vesz meg az ember akármit. :) Ja, és ki nem maradhat, hogy megfejtettem a Zoli barátom által küldött feladványt, igaz a magam módján, de nem tudott belekötni a megoldásba. :P A feladvány a következő:
Egy ház alagsorában három egyforma villanykapcsoló van. Ezek közül az egyik a padláson kapcsolja fel a villanyt. Találja ki, melyik ez a kapcsoló. A szabályok egyszerűek: úgy nyomogathatja a kapcsolókat, ahogy csak akarja, de csupán egyetlenegyszer mehet fel a padlásra megnézni, hogy sikerrel járt-e. Ha felment a padlásra, többé nem mehet vissza a kapcsolókat nyomogatni. És nem, a padlásról nem szűrődik át a fény a pincébe.
Nos, elárulhatom, hogy a feladatnak nincs matematikai megoldása. Az lenne benne a lényeg, hogy a körte világítás közben felmelegszik. Így a megoldás:
Kapcsoljuk fel az első két kapcsolót, és hagyjuk úgy egy-másfél percig. Kapcsoljuk le a másodikat, majd menjünk fel a padlásra. Ha a lámpa ég, az első kapcsoló az. Ha nem ég, vagy a második vagy a harmadik az. Tapintsuk meg a villanykörtét. Ha forró, tudhatjuk, hogy a második kapcsoló működteti a villanyt. Ha hideg, akkor a harmadik. 
No az én (a sokból az egyetlen szabályos) ötletem kicsit drasztikusabb volt, de így nincs szükség kapcsolgatásra meg ellenőrzésre, íme: Kibontom a falat a kapcsolóktól a lámpákig és az a kapcsoló kell nekem, amelyiktől a vezeték a falban a padlásvillanyhoz vezet. Ezt semmi se tiltja... :P Na jó, későre jár, azt hiszem befejezem mára. Holnap megint Monoron járok, nem tudok elszakadni ettől a fránya várostól. xD Ezúttal be kell vásárolnom a biciklitúrához. Mondhatom, nem sok kedvem van ilyen időben kimozdulni, de valamit enni is kell majd tekerés közben. :D Na hát akkor ennyi. Pá!
Ezt a zenét a napokban találtam, nagyon állat! :)
https://www.youtube.com/watch?v=LpD5Tn7qDXg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése